Рецепт Менеджмент 07.08.2014

Бізнес в хмарі. Як оптимізувати рітейл?

В умовах кризи, що склалася, бізнесу складно втриматися на плаву. Особливо гостро питання «вижити» стає перед дрібною і середньою роздрібною торгівлею, яким щоденно доводиться боротися за кожного клієнта з роздрібними гігантами - супер-, мега-, гіпермаркетами. Покупці, в свою чергу, слідкують за кожною копійкою і думають тричі, перш ніж щось придбати. Більшість віддає перевагу перевіреним рітейлерам. Але добра половина готова поступитися цим рішенням на користь магазинів, які дають певні переваги: знижки, подарунки, швидке обслуговування. Тому рітейлерам необхідно підлаштовуватися під бажання клієнтів, а значить, щось міняти в управлінні своїм бізнесом.

Зміни можуть стосуватися різних аспектів роботи РТТ (роздрібних торгових точок). Але на порожньому місці, і з порожньою кишенею, їх особливо не впровадиш. Виникає логічне запитання: як же, власне, врятувати свій роздрібний бізнес? Урізати зарплати персоналу або скоротити кількість продавців? Малоефективне! При першому варіанті ви ризикуєте залишитися взагалі без персоналу, у другому - перестанете приділяти належну увагу клієнтам, а зараз це необхідне як ніколи. Гаразд, якщо такий спосіб не підходить, давайте просто піднімемо ціни! Типовий хід, який нікого не врятує. Навіть великі торговельні мережі намагаються до останнього не вдаватися до цього прийому. Адже ціни, які нижчі, ніж у конкурента, підвищують привабливість магазину. Тому надмірні ігри з ціновою політикою загрожують обернутися катастрофою.

Звичайно, ще можна закрити одну з РТТ, якщо у рітейлера їх декілька. Отримані кошти вкласти в маркетинг або рекламу і приготуватися збирати золоті яблучка. Зберете ви їх раз-другий, а далі? Ваш рітейл повернеться до початкової точки, тільки вже без одного магазина. За статистикою, найбільш практичним способом підтримати свій бізнес в період кризи є організаційні зміни. У нашому випадку – потрібно оптимізувати рітейл.

Як? Через автоматизацію

Нехай вас не лякає це слово, адже, по суті, автоматизація - технологія, при якій буденні і бізнес-процеси виконуються машиною - комп'ютером, планшетом. Ви тільки її контролюєте. Благо, часи «фордовських конвеєрів» вже давно пройшли, і зараз можливо знайти інструменти для автоматизації чого завгодно. У тому числі і торгівлі. Особливу популярність набувають «хмарні» технології. Частково за рахунок нових можливостей, які вони дають (наприклад, вільний доступ до сервісів в будь-який час і в будь-якому місці), частково за рахунок вкрай низькою, якщо не нульовий, вартості входження. З «хмарами» рітейлери можуть переналаштувати свій роздрібний бізнес, не вкладаючи практично нічого. Про способи простіше розповісти на конкретному прикладі. Не будемо далеко ходити і звернемося до одного з вітчизняних представників «хмарних» рішень для рітейлу - workabox. Сервіс працює таким чином, щоб охопити всі рітейл-завдання відразу. Оптимізація роздрібної торгівлі проходить не по одному, а по-багатьом напрямкам:


Підвищення якості праці

«Хмара» економить час на виконання стандартних процедур в рітейлі, сприяє поліпшенню продуктивності персоналу. По-перше, за один і той же час продавці можуть зробити більше, ніж зазвичай - не боротися зі складною програмою обліку і не пробивати півгодини чек, а приділити увагу ще п'ятьом покупцям. По-друге, можливо уникнути помилок, які неминуче виникають скрізь, де присутній людський фактор - продавець неправильно пробив товар, не догледів за товарними залишками, або невірно зробив інвентаризацію. «Хмара» вчасно вкаже на некоректні дії і допоможе їх запобігти. По-третє, оскільки касові місця функціонують в рамках одного сервісу, можна виміряти ефективність кожного співробітника окремо і мотивувати персонал працювати активніше.

Скорочення витрат і втрат

Крім вимірювання праці, ваш працівник буде більше контрольованим. Не потрібно їздити по своїх РТТ, щоб спостерігати за процесом продажів. Це можна робити в реальному часі через інтернет-браузер. Проведені через касу продажі миттєво відображаються у вашій особистій «хмарі», так само як вся супутня інформація: надані знижки, товарні залишки, загальна статистика по продажам. Корпоративні крадіжки при такому контролі стають вкрай скрутними, якщо можливими взагалі. У той же час кожна копійка на рахунку, адже автоматика, на відміну від людини, прорахуватися не може. Тому при виникненні нестач їх дуже легко простежити і, відповідно, усунути. Витрати на підтримку «хмари», у порівнянні з покупкою програми в коробці і її налаштуванням під себе, мінімальні. Ви платите лише за час, коли користуєтеся сервісом.

Спрощення товарного та грошового обліків

З «хмарою» про слово «вручну» можна забути, як про страшний сон. Сервіс вільно працює з завантаженими файлами - номенклатурними списками, прайс-листами. Вводити їх заново не доведеться, але при необхідності допускається редакція. З товарними запасами «хмара» теж обходиться самостійно. Сервіс вміє аналізувати продажі і складати списки замовлень постачальнику. А з інвентаризацією впорається навіть дитина, особливо якщо підключити сканер штрих-кодів. «Хмара» підтримує різні типи обладнання, які можуть стати в нагоді в торгівлі.

Маркетинг по-новому

Бажання покупця - закон. Але щоб знаті ці бажання, потрібно вивчити своїх КЛІЄНТІВ. «Хмара» допомагає збираті необхідну информацию. Ви можете вести свою, не по-шаблону, клієнтську базу: додавати нові графи різної спрямованості - наскільки вистачить вашої фантазії. Впровадити програму лояльності також не складе великих зусиль. Сервіс пропонує цілий набір маркетингових інструментів: дисконтні та накопичувальні картки, подарункові сертифікати, купони на знижку, розпродажі. На будь-який смак, колір і покупця. Приємним бонусом стане мультиканальність. «Хмара» дає можливість вийти за рамки офлайн торгівлі і відкрити для себе нові канали продажів. Родзинка workabox - це зручний і стильний інфокіоск - електронна вітрина, яка приймає замовлення, зберігає списки бажань, передає відгуки клієнтів і служить відмінною рекламою магазину. Для тих, хто хоче продавати через інтернет-магазин, - то в сервісі є і така можливість.

Прискорення процесу прийняття рішень

Інформація буває різною «свіжості»: вчорашньою, позавчорашньою ... тижневої давності. А як вам миттєва синхронізація і постійні оновлення? Свіжіше не знайдете. Адже трапляються ситуації, коли потрібно терміново прийняти рішення, але актуальних даних не вистачає. З «хмарою» такої проблеми не виникне. Прості, зрозумілі звіти будуються за пару секунд, а сам аналіз даних відбувається ще швидше.

І на завершення

«Хмара» зручна тим, що інструменти для оптимізації вашого бізнесу можна розмістити в одному сервісі, наприклад, в такому як в workabox. Але зовсім не обов'язково використовувати їх всі. Концентрація хоча б на одній сфері, будь то облік, маркетинг, канали продажів і т.д., допоможе вашому бізнесу дихати вільніше. При цьому вас не залишать наодинці з незнайомим сервісом. Доброзичлива і безкоштовна техпідтримка допоможе освоїтися в «хмарі». І ще, ви не берете кота в мішку, а можете випробувати сервіс в польових умовах, перш ніж за нього платити. Вирішувати вам. Але спробувати і оцінити всі переваги «хмари» варто.

Якщо вам цікавий даний кейс/рецепт і ви хочете застосувати його на практиці просто натисніть на кнопку

Коментарі

Щоб ​​залишити відгук,вам потрібно авторизуватися.