Рецепт Менеджмент 01.09.2014

Чи відкривати магазин біля дому? Або як уникнути типових помилок

У вас роздуми ... відкривати чи не відкривати вам магазин біля будинку? Поговорили вже з друзями, які зважилися на цей крок і досить таки успішно. Маючи величезний досвід в роздрібній торгівлі, ми можемо сказати, що ... продуктовий магазинчик біля будинку або м'ясна лавка, в принципі - це вигідний бізнес, навіть для тих, у кого зовсім немає досвіду в торгівлі. Але спочатку у вас будуть питання, можливо, ви будете робити і помилки.

Яких помилок можна уникнути, щоб створити прибуткову торгову точку? Ми склали перелік найпоширеніших помилок при відкритті таких магазинів. І хочемо дати поради як їх уникнути.

Помилка №1. Неправильне розташування магазину і мало покупців.

Успіх будь-якої торгової точки визначається її місцем розташування. Почавши торгівлю у невідповідному місці, магазин ризикує швидко згорнути роботу.

Порада. Оптимальний варіант - розмістити РТТ на першому поверсі багатоповерхівки недалеко від автобусної зупинки, тобто поряд з постійним потоком пішоходів.

Прохідність магазину можна збільшити, перенаправив потоки покупців. Наприклад, можна стимулювати перехожих "відхилитися" від обраного курсу за допомогою маркетингового модуля workabox - створивши акцію у сервісі і роздавши перехожим купони на знижку.

Або повісивши на зупинці, чи біля магазину рекламу вашого товару з QR-кодом (наприклад, свіже м'ясо з села). Вранці покупець, якому «сподобався» товар сканує код за допомогою свого смартфону. Потім потрапляє на сайт магазину, де він може залишити замовлення на м'ясо на 19.00, коли повертатиметься додому з роботи. Якщо у вашого магазина немає сайту, не біда, сервіс workabox інтегрований з InSales (інтернет-вітрина магазину). До того ж, такими чином збережете контакти для клієнтської бази.

Помилка №2. Розташування обладнання, та не коректне сусідство товарних груп.

У більшості випадків власники торгових точок покладаються на проект розташування торгового обладнання, розроблений постачальниками цього обладнання. Торговий зал «загромаждається» обладнанням, і особливо холодильним. Це впливає як на вартість інвестицій, так і не ефективність подальшої роботи об'єкта торгівлі. Найчастіше забувають про таке поняття, як поєднання товарних груп і грамотне їх розташування.

Порада. Пам'ятайте, що проектування торгової точки починається з визначення її формату, а на це впливає цільова аудиторія. Вам слід провести маркетинговий аналіз ринку вашого району і прямих конкурентів. Зробивши це, припустимо, що компанія буде розвивати мережу магазинів біля дому у ціновому сегменті середній, «дешевий». Після чого визначаємось з асортиментом магазину. А тільки потім переходимо до зонування торгової площі і розстановки обладнання.

Для цього на плані торгового залу необхідно прокласти маршрут основного руху покупця - від нього і відштовхуватися при розсташуванні обладнання. І тільки згідно маршруту, розміщувати конкретне обладнання з урахуванням «якірних зон»: свіже м'ясо, молокопродукти, сири.

Помилка №3. Малофункціональними програмне забезпечення, відсутність кваліфікованих спеціалістів, неправильний вибір касового і вагового обладнання.

Припустимо, що до відкриття магазина залишилися лічені дні. З'ясовується: база товарів не готова. ПЗ обрано, але не протестоване. Касири не навчені роботі з новим касовим обладнанням. Товар в процесі внесення у базу. Велика частина товару не пробивається через касу. Частина товару на вагах без штрих-кодів. Дисконтна програма існує, але касири про неї забувають. Знижки не пробиваються і не підсумовуються і т.д. і т.п. Як все буде працювати - не зрозуміло. ХАОС. І у такому вигляді магазин відкривається.

Порада. Скористатися сервісом workabox. Ми порекомендуємо вам комплект торгового вагового та касового обладнання для магазину біля дому, з урахуванням прохідності магазина, ціни і якості устаткування і сумісності обладнання з сервісом.

Сервіс workabox дозволяє використовувати товарні довідники зі складною деревовидної ієрархічної структурою.

Перед тим, як відправляти продавця у торговий зал, треба бути впевненим, що він знає, що йому там робити. Інакше, покупці до вас не підуть. Для навчання персоналу можна скористатися Відео-уроками, підручником та курсами для різних груп персоналу. Базово, ваш співробітник опанує сервіс за 20 хвилин.

Якщо торгівля йде жваво і число покупців велике, то для нормальної роботи касира необхідно скористатися додатком Workabox.Касса. Завдяки йому можна швидко здійснювати продажі великих обсягів товарів, уникаючи виникнення черг.

Помилка №4. Відсутність аналітики торгового процесу.

Часто всі дані по роботі РТТ зводяться до товарообігу і відсотку націнки. А про що це говорить, і що з цим робити ніхто не знає.

Порада. Сервіс workabox надає всі необхідні інструменти для аналізу діяльності підприємства. У вас буде можливість отримати докладні звіти у будь-який момент, про будь-які показники. Можна завжди бути у курсі, скільки і якого товару є в наявності.

За допомогою звіту «Обіг товару» можна виділити найбільш популярні товари та ті, які не користуються попитом, виявити тенденції продажів.

Взаєморозрахунки з постачальниками дозволять побачити загальну або деталізовану інформацію про заборгованість кожному постачальнику, проаналізувати взаємодії з ними, спланувати подальшу роботу.

Звіт про прибуток покаже загальну суму прибутку, отриману конкретною торговою точкою за певний період. На його основі аналізується діяльності РТТ, порівнюються показники фактичні з планованими і т.д.

Це той мінімум, який дозволяє керувати торговим процесом грамотно.

Хочете дізнатися ще більше порад? Тоді натисніть на кнопку «Хочу спробувати», і ми з радістю поділимося з вами!

Якщо вам цікавий даний кейс/рецепт і ви хочете застосувати його на практиці просто натисніть на кнопку

Коментарі

Щоб ​​залишити відгук,вам потрібно авторизуватися.