Рецепт Менеджмент 19.08.2014

Мультіканальний рітейл з мінімальними витратами. Реально?

У кожного рітейлера зараз на слуху мультиканальні продажі. Це не просто новомодний тренд, що прийшов до нас з Європи, а непоганий спосіб налаштувати свій бізнес, навіть маленький, на отримання додаткового прибутку при порівняно низьких витратах. Реально?

Канали в рітейлі

Поступово зростає популярність технологій, які дають додаткові можливості для ведення роздрібного бізнесу. Навіщо обмежуватися магазином в «цеглі», коли паралельно можна створити його онлайн-аналог? Або хоча б налаштувати свою інтернет-вітрину. Покупці не завжди можуть зайти до вашого магазину. Але маючи під рукою планшет, клієнт може без зусиль вивчити ваш товар, оформити на нього замовлення, скласти свій список бажань та іншими простими способами позначити свій інтерес до товару.

Мультиканальність, або надання покупцю декількох каналів для покупки, не тільки підвищує шанси продати товар. Вона дає можливість покупцям здійснювати покупки будь-яким зручним способом. Слідом за зручністю приходить і лояльність до магазину.

По суті, мультиканальність - це система зв'язаних каналів продажів, які працюють, як єдиний організм з метою довести клієнта до здійснення покупки. Який би канал не обрав покупець для входу, його підтримають на всіх етапах оформлення продажу і навіть в післяпродажному обслуговуванні. Головне тут - це комунікації в зручній для клієнта формі, оперативна обробка замовлення, забезпечення логістики. Чим більше каналів надати покупцю, тим більше клієнтів вдасться залучити в ваш магазин.

Система мультиканальних продажів вже продемонструвала свою працездатність за кордоном. Тому зараз великі гравці вітчизняного рітейлу вкладають значні кошти в реалізацію цієї стратегії. Чи означає це, що впровадження мультиканальності має залишитися лише мрією для дрібної і середньої роздрібної торгівлі? Ні. Можна вкласти мінімум і вільно користуватися перевагами мультиканальності. Як? За допомогою «хмарних» сервісів.

«Хмари» в рітейлі

Великі гравці воліють самостійно будовувати всю інфраструктуру каналів. Це довго і дуже дорого. «Хмари», в свою чергу, можуть позбавити рітейлерів від таких «дослідно-конструкторських» робіт. «Хмарні» сервіси надають уже готову платформу для обслуговування бізнесу. Залишається тільки нескладне налаштування сервісу під себе.

На ринку існують різні «хмарні» рішення, які розраховані на підтримку окремих бізнес-процесів в рітейлі. Наприклад, сервіси з управління інтернет-магазином, сервіси для ведення товарного, складського і фінансового обліку, сервіси для обслуговування роздрібних продажів, CRM сервіси та багато інших. Є з чого вибрати для тих, хто використовує один або два канали продажів. А що робити тим, кому важлива мультиканальність? Підшукувати універсальний сервіс, який вміє працювати з усіма каналами відразу.

На вітчизняному ринку вже присутні подібні рішення. Одним з них є workabox - спеціалізований сервіс, який допомагає вести облік, обслуговувати роздрібні продажі і будувати свій торговий маркетинг. Будучи спеціалізованим сервісом для роздрібних торговців, workabox дозволяє вибудувати всі процеси, які є в ритейлі. Обслужити покупця можна через класичне касове місце з підтримкою сканера штрих- кодів і чекових принтерівчекових принтерів. Товарний каталог з довідкою про наявність товару в мережі, відгуки покупця, кнопка виклику консультанта і список бажань це далеко не повний перелік сервісів, які доступні покупцеві після налаштування інфокіоск в торговому залі.

І все це - в одному сервісі. За допомогою workabox можна не тільки оптимізувати роботу свого роздробного бізнесу, а й залучити нових покупців, а значить - підвищити кількість чеків та суму продажів. З огляду на те, що сервіс «хмарний», витрати на входження - нульові. При цьому рітейлеру не потрібно думати про технічні премудрості, розробники workabox вже про все подбали, і сервіс готовий до роботи відразу після активації облікового запису користувача.

Логістика в рітейлі

Важливо, що мультиканальність не обмежується елементарною наявністю каналів для прийому замовлень покупців. Необхідно мати структуру, яка може їх обслуговувати. Наприклад, прийнявши замовлення від клієнта, перемістити товар з розподільного центру на склад магазину та організувати доставку клієнту. Можливо, буде практичніше відправити товар покупцеві безпосередньо з РЦ, скориставшись послугами логістичного оператора. В workabox є всі інструменти, щоб підтримати продаж і логістику - з моменту прийняття клієнтом рішення про покупку до отримання товару на руки.

Розвиток роздрібної торгівлі в бік мультиканальності на вітчизняних ринках – це питання часу. Виграє той, хто раніше стане використовувати сучасні рішення. Такі, як "хмарний" сервіс для роздрібної торгівлі.

Якщо вам цікавий даний кейс/рецепт і ви хочете застосувати його на практиці просто натисніть на кнопку

Коментарі

Щоб ​​залишити відгук,вам потрібно авторизуватися.