WORKABOX ВІД А ДО Я: підручник для початківців

Перед вами збірка детальних інструкцій. Про те, як швидко запустити облік свого роздрібного підприємства. Як уникнути типових помилок рітейлера. На що звернути увагу при використанні продукту. Маса фішек і корисних хитрощів від професіоналів.

Підручник workabox, читайте online! А також дивіться відео уроки!

1. Роздрібна торгівля учора і сьогодні

1.1. Що таке роздрібна торгівля

1.2. Роздрібна торгівля учора, сьогодні, завтра

1.3. Що таке «хмари» і SaaS. Сучасні технології і роздрібна торгівля

1.1. Що таке роздрібна торгівля

Роздрібною торгівлею (рітейлом) називається продаж товарів кінцевим споживачам. Процес цей може відбуватися на ринку, в магазині або прямо на вулиці з лотка - скрізь, куди будь-який покупець може вільно прийти і придбати потрібний йому товар. Іноді це визначення використовується також і для позначення усього процесу організації роздрібної торгівлі.

Роздрібна торгівля здійснюється найрізноманітнішими способами - від особистих продажів до продажів в торгівельних точках (маленьких кіосках або величезних гіпермаркетах), продажів за допомогою інтернету. На відміну від оптової торгівлі товари в роздрібній торгівлі продаються невеликими об'ємами, поштучно або порційно, для безпосереднього використання і не призначені для наступного перепродажу.

Суб'єктами роздрібної торгівлі виступають продавець і покупець. Стосунки між ними регулюються спеціальними законами, наприклад, Законом про захист прав споживачів.

Основні види роздрібної торгівлі:

  • Стаціонарна торгівельна мережа. Найбільш поширений вид, до якого входять торгівельні автомати, маленькі рундуки і, навіть, величезні, обладнані за останнім словом техніки магазини.
  • Пересувна торгівельна мережа. В даному випадку продавець сам прямує до покупця, а процес торгівлі може здійснюватися як з лотків, так і зі спеціально обладнаного для цієї мети транспорту.
  • Посилочна торгівельна діяльність. Як відразу ж стає зрозуміло з назви, в даному випадку торгівля здійснюється за допомогою посилок, що відправляються по попередньому замовленню безпосередньо на адресу споживача.
  • Електронна торгово-промислова діяльність. Простіше кажучи, придбання товару в Internet. Покупець, відвідавши спеціальний сайт, може не просто оформити замовлення на товар, що його цікавить, але й відразу ж здійснити оплату за допомогою електронних платежів. Цей вид торгівлі все ще розвивається, проте вже в найближчий час він стане найпоширінішим.

По тому, наскільки активно ведеться роздрібна торгівля, можна судити про рівень економічного розвитку держави. Можливість придбати різні товари в необхідних кількостях - один з показників, що відображє благоустрій громадян. Також роздрібна торгівля може служити індикатором багатьох інших економічних процесів в державі. Наприклад, швидке і часте підвищення цін сигналізує про інфляцію.

Економічна основа існування роздрібної торгівлі полягає в торгівельній націнці, яка визначається як різниця між закупівельною вартістю товару і його продажною (роздрібною) вартістю. У процентному відношенні різниця ця коливається від 30 до 300%, залежно від найменування товару і деяких інших чинників.

1.2. Роздрібна торгівля учора, сьогодні, завтра

1_2.png

Історія роздрібної торгівлі починається у далекому минулому. Спочатку наші предки користувалися натуральним (бартерним) обміном. Причому це відносилося як до товарів, так і до послуг. Подібні заходи носили здебільшого випадковий характер. По-справжньому роздрібна торгівля почала розвиватися після появи особливого прошарку населення, що зробив її своїм основним родом діяльності.

В ті часи продаж (чи обмін) товарів здійснювалися на спеціально відведених для цього місцях - ринках. З розвитком країн і економки, збільшувалася і площа ринків, розширювався асортимент, що надавався. З часом з'явилися спеціалізовані ринки, що торгували лише певним асортиментом, наприклад, тільки зерном або шкірою. Нерідко торгівлею займалися самі виробники або спеціально найняті ними люди.

У містах помітну роль грали майстерні, що тогрували своїми виробами. Реалізацією продукції вони займалися в звичайні дні, закриваючись на дні базарні, коли самі власники майстерень вирушали на ринок за усім необхідним.

Поступово з'явилась нова тенденція, коли виробництво і торгівля остаточно розділяються. Відчиняються магазини (крамниці), спеціалізовані і загального призначення, власники яких торгували виключно тим, що вони заздалегідь купували самі. Сьогодні саме такий підхід є основним в країнах з розвиненою економікою - виробник товарів не займається його роздрібним продажем самостійно.

З незапам'ятних часів практично не змінився загальний принцип роздрібної торгівлі. Але завдяки появі всіляких технологій багато завдань, що раніше здавалися нездійсненними, сьогодні стали найбуденнішими. Поява цифрової техніки спричинила народження нової ери. Комп'ютери, а потім смартфони з планшетними комп'ютерами узяли на себе багато щоденних процедур, спростили спілкування, значно підвищили продуктивність різних сфер діяльності.

Сьогодні існування роздрібної торгівлі вже просто неможливо без новітніх технологій. Так, ведення сучасного складу, в якому зберігаються іноді десятки тисяч видів різних товарів, вже просто неможливе без спеціального програмного забезпечення. Стало простіше управляти персоналом, взаємодіяти з постачальниками, займатися управлінням товарами і грошовими коштами. А тим часом з'являються все новіші технології, призначені для ефективного вирішення ще складніших завдань.

Можна з упевненістю сказати, що наше найближче майбутнє визначатиметься розвитком ряду технологій, серед яких особливе місце займуть хмарні обчислення.Скоро їх подальший розвиток повністю змінить наше життя, перетворить вигляд роздрібної торгівлі, значно підвищивши її ефективність. Але головне полягає в тому, що хмарні технології, які увійшли до нашого життя, можуть використовувати не лише великі компанії, але і дрібні торговці. Адже останні часто не в змозі придбавати додаткове устаткування і дороге ПЗ, вони нерідко ведуть усі підрахунки "по старому", роблячи записи в зошитах.

1.3. Що таке «хмари» і SaaS. Сучасні технології і роздрібна торгівля

saas 1.3.png

Концепція, подібна до концепції хмарних або розподілених обчислень (cloud computing, «хмари») була запропонована ще в 50-х роках минулого століття. Але в ті часи рівень розвитку обчислювального зв'язку був занадто низький для реалізації чогось подібного в глобальних масштабах. Сталося це тільки через чотири десятиліття, в 90-х роках, коли комп'ютери стали звичним явищем, і почали розвиватися різні телекомунікаційні послуги. А починаючи з 2008 року "хмари" стали справжнім трендом, про них заговорили, в їх розвиток стали вкладатися величезні кошти.

«Хмари» надають небачені до цього можливості масштабування (здатність підлаштовуватися під потреби користувачів), надійності і зручності для кінцевого користувача. Завдяки цьому значною мірою скорочуються витрати на розгортання комп'ютерної інфраструктури і її подальшу підтримку. Адже чим менше навантаження на сервіс, тим менше оплата і навпаки. При цьому потужності сервісу регулюються автоматично, користувач може взагалі не думати про це.

Важливою особливістю хмар є їх висока надійність, якщо раптом виходить з ладу яке-небудь устаткування, воно відразу ж підміняється іншим. Причому кінцевий користувач цього навіть не помічає.

Термін «хмара» виник не випадково. Річ у тім, що для позначення самого сервісу на всіляких ілюстраціях нерідко треба було відобразити щось абстрактне, здатне легко і швидко змінювати форму і розмір. І хмари для цього підходять якнайкраще. Кінцевому ж користувачеві зовсім не обов'язково заглиблюватись в те, що саме відбувається усередині. Він може не турбуватися про подальший розвиток сервісу, його підтримку і масштабування.

Що ж до SaaS (software as a service — програмне забезпечення як сервіс), то в даному випадку йдеться про програмне забезпечення, що надається в користування віддалено, за допомогою Інтернет. Головна вартість такого підходу полягає у відсутності потреб в установці, наступній підтримці і оновленні ПЗ - усі ці завдання повністю лягають на плечі компанії, що надає цю послугу. Якісна послуга SaaS реалізується за допомогою "хмар", завдяки чому забезпечується виключно висока надійність.

Завдяки SaaS навіть зовсім маленька компанія може дозволити собі використання складного ПЗ. І для цього їй не треба буде самостійно займатися розвитком власної комп'ютерної інфраструктури. Тобто, нема потреби в придбанні додаткового устаткування, найманні спеціально навченого персоналу тощо. При цьому, з новими технологіями усе відбувається максимально швидко і просто, що означає значне заощадження часу.

Workabox - це типовий приклад SaaS-сервісу. Для користування ним досить зареєструватися і внести ряд даних, пов'язаних з діяльністю підприємства. Все - можна починати торгівлю. Клієнтові не потрібно заглиблюватися в різні технічні подробиці, не треба купувати складне і дороге устаткування, майже усі дії виконуються безпосередньо у вікні браузеру (можна використовувати будь-який). Усе це означає максимальну простоту використання.

Залишити відгук

Щоб ​​залишити коментар необхідно авторизуватися або зареєструватися.