WORKABOX ВІД А ДО Я: підручник для початківців

Перед вами збірка детальних інструкцій. Про те, як швидко запустити облік свого роздрібного підприємства. Як уникнути типових помилок рітейлера. На що звернути увагу при використанні продукту. Маса фішек і корисних хитрощів від професіоналів.

Підручник workabox, читайте online! А також дивіться відео уроки!

9. Ціноутворення

9.1. Загальні принципи ціноутворення в роздрібній торгівлі

9.2. Управління цінами і прайс-листами в workabox

9.3. Робота з прайс-листами в РТТ

9.4. Переоцінка товару в workabox

9.1. Загальні принципи ціноутворення в роздрібній торгівлі

Зазвичай, ціна товару в роздрібній торгівлі (РТ) встановлюється на основі двох основних методик. У першому випадку вона може визначатися на основі витрат продавця, який не тільки витратився на закупівлю товарів у постачальника, але повинен також виплатити податки, зарплати співробітникам, заплатити за оренду приміщення і т. п. Природно, що при цьому він повинен ще й залишитися в прибутку. Таким чином, ціна визначається з суми витрат, до якої додається ще й прибуток, що очікується. Тобто ціна утворюється виходячи з витрат.

Розмір націнки може залежати від ряду факторів. Наприклад, на найбільш ходовий, тобто той що добре продається товар ставиться невелика націнка. Тоді як націнка на дорогі найменування, що повільно продаються, може бути значною.

У деяких випадках, на ходовий товар також може бути встановлена велика націнка. Тут можна навести приклад зі смартфонами Apple iPhone, продаж яких спочатку стартує в 2-3 країнах і поступово поширюються. Однак практично наступного дня після старту продажів в США «сірі» пристрої можна купити і у нас. Ось тільки націнка в такому випадку буває колосальною. За можливість отримати бажаний пристрій, одним з перших, деякі покупці готові заплатити чималі гроші.

У другому варіанті вартість товару напряму залежить від середньої на ринку. Продавець просто не може встановити ціну набагато вище, ніж у сусідніх магазинах. Одночасно з цим йому може бути не цікаво торгувати за цінами значно нижче, ніж у решти (якщо тільки знижена вартість служить в якості додаткової «приманки» для покупців). У даному випадку ціна утворюється виходячи з середньої по ринку.

Взагалі, успіх в роздрібній торгівлі повністю залежить від уміння встановлювати правильну ціну на товар. Вона не повинна бути занадто низькою, оскільки це невигідно. І навпаки, занадто висока ціна просто налякає покупців.

Прикладом грамотно виставляти ціну можна назвати легендарного виробника конструкторів - Lego. Вартість у цих іграшок немаленька і явно приносить великий прибуток. Однак, одночасно з цим, вона не настільки висока, щоб налякати потенційних покупців.

При необхідності швидко розпродати товар, що залежався, торговці встановлюють на нього вартість трохи нижчу, або взагалі таку, яка дорівнює собівартості. Це позбавляє їх можливості заробити, проте дозволяє отримати гроші, які можна відразу ж пустити в обіг, наприклад, для закупівлі нової партії більш актуальних найменувань.

Бувають також випадки, коли товар продається в збиток, або взагалі віддається даром. Робиться це з метою залучення уваги до більш дорогого товару, що приносить більший прибуток. Наприклад, пропонується купити дорогий шампунь і отримати при цьому невеликий тюбик крему для обличчя в подарунок. Продаж другого товару в такому випадку виявляються збитковими, проте в цілому прибуток збільшується.

9.2. Управління цінами і прайс-листами в workabox

Для того щоб управляти роздрібними цінами на товари, в workabox передбачений дуже зручний інструмент - прайс-листи (ПЛ) . Завдяки їм менеджер, що володіє відповідними правами, отримує можливість легко здійснювати досить складні операції, зменшуючи кількість рутинних дій.

Принцип такий: створюється ПЛ, який потім використовується в одному або декількох РТТ. Для їх створення необхідно скористатися закладкою «Товари, ціни» - «Ціни». Відкриється довідник ПЛ.

Для створення документа використовується інструмент «Створити». У вікні, необхідно обов'язково вказати найменування нового ПЛ. Нижче розташований повний список внесених в систему товарів (усіх крім тих, що мають статус « Архівний »). У ньому необхідно вказати необхідні товари і вручну проставити для них ціни . При необхідності додаткові найменування можна імпортувати з файлу Excel (подробиці про імпорт див. в главі «6. Товарний (номенклатурний) довідник »).

Вкладка «РТТ» показує, в яких магазинах використовується даний ПЛ. Однак задаються ці зв'язки не звідси, а через «Підприємство» - «РТТ». У картці РТТ є пункт «Прайс-лист», в якому в будь-який момент часу можна вибрати необхідний ПЛ.

Як відомо, ціни на одні й ті ж найменування відрізняються в залежності від цілого ряду факторів. Наприклад, у одного і того ж товару в різних містах може бути різна вартість . Вона може залежати від сезону, змінюватися на свята. І ось тут проявляються переваги всервісу. Можливо просто створити і використати стільки ПЛ, скільки необхідно для потреб компанії.

Кожен з ПЛ може мати два стани - «Активний» (тобто актуальний на сьогоднішній день ) і «Архівний» ( застарілий і зберігається в системі для звітів і статистики).

Таким чином, якщо необхідно змінити ціни тільки в певних магазинах, то досить відредагувати цифри тільки в прив'язаним до них ПЛ. Можна також створити декілька ПЛ, наприклад, один для буденних днів, інший для вихідних.

Кожен з ПЛ може мати два стани - «Активний» (тобто актуальний на сьогоднішній день ) і «Архівний» ( застарілий і зберігається в системі для звітів і статистики). Таким чином, якщо необхідно змінити ціни тільки в певних магазинах, то досить відредагувати ці цифри тільки в прив'язаним до них ПЛ. Можна також створити декілька ПЛ, наприклад, один для буденних днів, інший для вихідних.

Використовуються ПЛ і в інших випадках. Наприклад, при переміщенні товарів між складами. Це може бути корисно при роботі з франчайзі, відвантаження товарів якого нерідко відбувається на певних умовах. У такому випадку при переході зі складу на склад вартість товарів буде змінюватися. Ціни при цьому будуть братися з спеціально створеного ПЛ (див. подробиці в розділі «8.7. Внутрішнє переміщення товару»). Або інший приклад: товари до РТТ переміщуються відразу за роздрібними цінами, вказаними в ПЛ. Робиться це для того, щоб співробітники магазину не знали про націнку на дані найменування.

ПЛ важливі також і для роботи Екранів (див.«14. Робота з Екранами»). Це обладнання отримує всю інформацію про вартість продукції, що демонструється з прайс -листа, використовуваного в магазині, в якому Екран був встановлений і який зазначений у його налаштуваннях. Якщо ж обладнання встановлено поза магазином, то можна підключити будь-який відповідний ПЛ. Відповідно, для того, щоб на екрані стали відображатися інші ціни, досить просто буде декількох простих дій в налаштуваннях.

9.3. Робота з прайс-листами в РТТ

Описане в розділі «9.2. Використання прайс-листів» доцільне тільки для менеджерів, які працюють у представництвах і займаються питаннями ціноутворення. Однак, якщо пункт меню «Товари, Ціни» - «Ціни» вибере співробітник РТТ, то йому відкриється інша картина. Замість списку ПЛ він побачить тільки один з них. Той самий, який прив'язаний до його магазину. Причому відображатися будуть як нові ціни, встановлені менеджером в офісі , так і поточні, за якими здійснюється продаж. Для того щоб нові ціни вступили в силу, існує інструмент «Застосувати ціни».

Однак користуватися ним відразу не можна. Менеджер з представництва може переробити ПЛ в будь-який зручний для нього час. Наприклад, вдень, коли торгівля в магазині в самому розпалі. Застосовувати нові ціни не можна до тих пір, поки не будуть змінені цінники. Цим повинні будуть зайнятися співробітники магазина. Ніяких самостійних коригувань в ПЛ працівник РТТ вносити не може.

Про те, що ціни були змінені, працівникові РТТ сервіс повідомить автоматично, як тільки він виконає вхід. При цьому комірки із стовпців «Нова ціна» і «Поточна ціна» відрізнятимуться (у тих товарів, ціни на які були змінені). Тобто для них необхідно роздрукувати цінники. І зробити це можна силами workabox . Просто позначте всі товари, ціни на які були змінені, після чого з'явиться інструмент «Друк обраного». При натисканні на нього відкриється вікно, в якому необхідно зазначити шаблон «Цінники» і натиснути «Друк».

Для того щоб швидше відшукати всі товари з зміненими цінами, зручно користуватися інструментом «Фільтр». Просто вибираєте в «Зміни ціни» пункт «Змінені».

І лише після того, як всі цінники були роздруковані та розміщені, потрібно натиснути на «Застосувати ціни». Після цього каси магазину почнуть працювати з новими цінами, які будуть співпадати з цінниками. До речі, якщо на товар було встановлено нульову вартість, то дане найменування просто не буде відображатися в ПЛ магазину і продати його буде неможливо.

Співробітник РТТ може проводити процедуру роздруківки цінників з workabox в будь-який час. Необов'язково прив'язувати її до оновлення цін. Наприклад, це може знадобитися для оновлення вже зношених цінників.

Підключення ж іншого ПЛ для працівника магазину зовні абсолютно ідентичне зміні цін. Нові цифри не набудуть чинності до тих пір, поки не буде натиснута кнопка «Застосувати ціни». Система може додатково нагадати про це. Робиться це через меню «Налаштування» - «Облікова політика» У вікні відзначаємо «Так» у пункті «Контроль застосування цін».

Ще одна відмінність того, як бачить ПЛ менеджер з магазину, полягає в наявності у списку товарів пункту «Обране». З його допомогою відмічають товари, що найчастіше продаються, такі як - хліб, пакети і т. п. Зроблено це для спрощення роботи касирів (див. подробиці в розділі «13. Робота за касою. Додаток POS.workabox»).

9.4. Переоцінка товару в workabox

Переоцінка товару - це процедура зміни його продажної вартості у бік збільшення або зменшення. Її проводять, наприклад, при зміні ринкової вартості товару, втрати ним первинних споживчих властивостей, зміни закупівельної ціни, близького закінчення терміну придатності і по ряду інших схожих причин.

У workabox можливі два варіанти переоцінки. У першому варіанті в магазині на товар (або групу товарів) змінюють роздрібну ціну. Цей метод найбільш простий. Проте має один недолік - при подібній зміні ціни, товар продовжує враховуватися в тих цінах, в яких він був отриманий від постачальника. Справа в тому, що змінюється вона тільки в разі приходу нових товарів за новою ціною (див. главу «8. Управління товарними запасами»»). З цієї причини дана методика не підходить в випадках, коли облік вартості товарних залишків ведеться в роздрібних цінах.

Але можна і так: ми проводимо штучну (віртуальну) процедуру повернення товарів що переоцінюються постачальнику і зразу ж оформляємо їх у вигляді приходу, але вже за новою ціною (див. главу «7. Взаємини з постачальниками»»).Або ще простіше - зробити внутрішнє переміщення на власний склад (див. подробиці в розділі «8.7. Внутрішнє переміщення товару»).

У кожному з випадків процедура переоцінки проста і займає мінімум часу. Не потрібно вилучати товар з торгового процесу.

Залишити відгук

Щоб ​​залишити коментар необхідно авторизуватися або зареєструватися.